הפרשן המדיני: זו הטעות הקשה ביותר של ישראל

    מהדורת הבוקר No Comments on הפרשן המדיני: זו הטעות הקשה ביותר של ישראל

    אריאל כהנא, הפרשן המדיני ב'ישראל היום' לקאהן וחכם ב'מהדורת הבוקר בקול חי: "המטרה של כולם היא מחיקת החמאס, כולם מבינים שזה דרך מבצע קרקעי. ככל שהכתישה האווירית תהיה חזקה, המחיר של הכניסה הקרקעית יהיה קטן. לאמריקאים לקח שנה לפלוש לעיראק"

    צילום: טוויטר
    23:05
    04.05.24
    קובי פינקלר No Comments on פרטים חדשים על חוליית חמאס שחוסלה סמוך לטול כרם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מלחמת חרבות ברזל: הפרשן המדיני אריאל כהנא, שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר (רביעי), והתייחס למצב הפוליטי ברקע המלחמה. "אני לא חושב שיש הרבה ויכוחים מאחורי הקלעים. יש אחדות מטרה ואחדות דרך. המטרה היא מחיקת החמאס וכולם מבינים שהדרך זה מבצע קרקעי. זה לוקח זמן וככל שהכתישה האווירית תהיה חזקה יותר המחיר של הכניסה הקרקעית יהיה קטן יותר. לאמריקאים לקח שנה לפלוש לעיראק. לצבא לוקח זמן להתארגן. עלינו להיות סבלניים".

    כהנא הבהיר: "זה לא יהיה זבנג וגמרנו. מדברים על חודשים ואפילו שנים. אנחנו צריכים כניסה איטית וזהירות. הבתים מן הסתם מוקשו, יש מנהרות. אחרי שישתלטו על השטח יהיה שלב הטיהור שיכול לקחת שנים. אבל יש הסכמה מקיר לקיר על מה שצריך לעשות".

    עוד הוסיף הפרשן: "ביידן אמר (לפני המלחמה) שבלי ישראל אף יהודי בעולם לא בטוח. בעיני זו הייתה התבוננות עמוקה מאוד על ההיסטוריה היהודית. זה לימד אותי שהוא מבין מי אנחנו, מה תפקידנו ובאמת אוהב אותנו. אם יש פער עם האמריקאים זה בנושא הפעולות ההומניטריות".

    לדבריו: "הטעות הקשה ביותר שעשינו בעזה היא שנתנו להם להתחמש מחדש אחרי כל סבב. אני תמיד שאלתי על זה ולא קיבלתי תשובות טובות".



    0 תגובות